Kapsels.

Kapsels

Wat is nou een goed kapsel voor je?
Heb jij dat nou ook? Je haar krijg je maar niet goed in model, het wil gewoon niet zitten en je voelt je niet prettig. Als je naar de kapper gaat probeer je uit te leggen wat je nou eigenlijk wil. Maar ja, je kent de vaktermen niet en vindt het moeilijk te omschrijven wat je nou precies bedoelt.
En steeds weer als de kapper klaar is zit het echt super goed, maar eenmaal zelf thuis aan de gang en je krijgt het weer niet voor elkaar.

Welk kapsel past nu bij mij?

Welk kapsel past nu bij mij? Welk kapsel past bij mijn gezicht en welk kapsel kan ik nu zelf makkelijk thuis in model krijgen? Ik probeer te overleggen met mijn kapper en de kapper uit te leggen hoe ik het graag wil hebben. De kapper knipt het model en gaat aan de slag met de föhn. Ik zie wat de kapper allemaal doet en probeer het te onthouden. Ook zie ik dat de kapper allemaal stylingsproducten in mijn haar doet en ik probeer goed op te letten. Gelijk nadat mijn haar klaar is fiets ik naar de drogist en probeer ook die stylingsproducten te kopen. Eenmaal bij de drogist staan er zoveel potjes, welke moet ik nou kiezen? Welk product lijkt nu op het product wat de kapper heeft gebruikt?
Thuis ga ik aan de slag met mijn föhn, maar de borstel blijft in mijn haar hangen. Ik föhn ook nooit met borstel altijd met mijn handen. Maar ja dit model staat alleen maar leuk als ik het met een borstel föhn. Ook het stylingsproduct wat ik heb gekocht is het niet. Kortom het lukt me totaal niet om mijn haar zo te krijgen als bij de kapper. Eerst was ik blij met mijn model, maar uiteindelijk helemaal niet. Pff wat nu?

Herken jij je hierin?

Herken jij je in bovenstaand verhaal? Weet jij ook niet hoe jij de kapper nu duidelijk moet maken wat jij nou precies wil en wat nou precies niet wil? Hoort de kapper jou wel, maar de kapper luistert niet?

Wat kunnen wij voor je doen?

Wat kunnen wij voor je doen? Allereerst kunnen wij luisteren! Nu zeg je terecht; “dat zeggen ze allemaal”. Dat klopt, maar wij laten je weten dat we luisteren. We beginnen namelijk samen met een overleg. We bespreken samen met jou wat je wensen zijn. Maar niet alleen je wensen zijn belangrijk voor ons, ook wat je juist niet wenst. We bespreken ook samen met jou hoe jij je haar graag zelf thuis doet. Met al deze informatie bespreken wij samen met jou eerst het model, we overleggen met jou! Ons team wordt niet alleen getraind op vaktechnisch gebied, maar juist ook op communicatief gebied. Juist om te leren luisteren!
Als we daarmee klaar zijn gaan we pas wassen. Kom je voor de eerste keer dan zullen we de wasbeurt altijd beginnen met een haartest. Zo komen we erachter wat jouw haar te kort komt aan bouwstoffen. Deze zullen we direct aanvullen met een treatment. We zijn dan al een kwartier bezig zonder de schaar in onze handen.
Als je klaar bent gaan we pas beginnen met knippen. Tijdens het knippen leggen we jou uit welke technieken we gebruiken en waarom. Zo wordt het voor jou duidelijk wat we aan het doen zijn.
Als we klaar zijn met knippen gaan we het drogen zoals jij het gewend bent. We leggen je uit welke stylingsproducten je het beste kunt gebruiken en ook hoe je ze moet gebruiken. Ook leggen we je uit wat je nog meer kunt doen om meer uit je model te halen.

Na afloop krijg je van ons een Haarpaspoort mee, daarin staat alles beschreven wat voor jouw haar van toepassing is. Tevens zullen we je monsters mee geven van de producten zodat je eerst zelf thuis het kunt uit proberen. Zo ontdek je wat voor jou prettig is voordat je tot aanschaf over gaat.

Natuurlijk zijn wij geen tovenaars! Mocht het dus voorkomen dat er toch iets niet is bevallen aan je kapsel of aan de producten dan horen wij dit graag. We zijn juist gek op feedback ook al is deze negatief, wij zien het als leermomenten en zullen dan ook samen met jou proberen te zoeken naar oplossingen die jou wel bevallen. Hoe gek het ook klinkt, wij zijn ook maar mensen, maar wel mensen die graag het jou naar de zin willen maken. Voor ons is pas iets geslaagd, als je tevreden bent!